Bilder från 2009

Istället för att göra ett kollage med bilder från december så har jag letat upp bilder från året som jag tagit på människor vet inte om det kommer en med naturbilder sen också, det tar sån tid att välja ut bilder men det märks väll.

Antonia
Sötungen Antonia fotade jag 12 februari i år.


Rebecka
Den 16 februari så fotade jag sedan Rebecka. Här & här finns fler bilder från fotograferingen.


Hanna
Hanna fotade jag den 20 april till en utställning vi hade som skolarbete med temat den dåliga sidan av pengar. Var första gången jag fotade i studio. Här är fler bilder från fotograferingen.


Ida
Lilla grannflickan Ida fotade jag lite här uppe på gården den 21 maj och gud vad den tjejen är söt! Här är fler bilder från fotograferingen.


Annika & Andreas
Mitt första bröllop fotade jag den 23 maj då min kusin Annika gifte sig med Andreas. De hade lurat mig och sa att det var dop jag skulle fota men de bjöd på ett bröllopsdop och överaskade gästerna och en väldigt nervös fotograf. Här är fler bilder från fotograferingen.



Smilla
Syster har jag fotat väldigt mycker året om såklart men här kommer en av mina favoritbilder från när jag fotade henne 16 juni. Här är fler bilder från fotograferingen.


Rebecka S
Rebecka och jag fotade den 22 juni och fotade i tre olika teman därför lägger jag upp tre bilder. Här & här är några fler bilder från fotograferingen.




Alla bilder här över tidigare(bortsätt från bilden på hanna som är tagen med skolans Nikon D60) är fotade med min gamla kamera Canon Powershot s5 is men efter mitt sommarjobb så köpte jag ju in min andra kärlek och första systemkamera Canon Eos 450D så alla bilder här under är tagna med den. 

Smilla
Sötsyster fick såklart vara testperson med nya kameran så den 20 augusti så tog jag denna bilden på henne som är min favoritbild av alla jag någonsin tagit. Älskar den ungen. Här är en annan bild från fotograferingen.


Jenny & Matts
Den 12 september så var det dags att fota mitt andra bröllop och då var det mammas vänner Jenny och Matts som skulle gifta sig och döpa sin lilla son. Här är fler bilder från fotograferingen och här från kyrkan, före och efter bröllopet.



Ida B
Ida fotade jag 8 oktober när vi höll på med en skoluppgift och gjorde en tidning så var hon omslagstjejen på tidningen. Här är en annan bild från fotograferingen.


Erik G
Erik fotade jag under höstlovet i uppsala den 27 oktober och var den första killen jag fotograferade. Här är
en annan bild från fotograferingen.



Sofia H/Uppsala pole
Sofia ville ha bilder till sin hemsida och företaget uppsala pole som hon äger så den 28 oktober när jag ändå var i uppsala på höstlovet så passade jag på att fotografera henne oxå. Här & här är fler bilder från fotograferingen.


Emma
Emma är en annan tjej som jag passade på att fota i uppsala under höstlovet den 30 oktober fotade jag henne i uppsalas slotspark och hon hade bara en skjorta och raggsockor på sig. Här & här är fler bilder från fotograferingen.


William
Sist och minst så har vi mitt söta kusinbarn William som jag fotade den 23 november i skolan studio. Här här & här är fler bilder från fotograferingen.


2009 har verkligen varit ett år där jag utvecklas mycket som fotograf och bland annat äntligen fått min kära system nu hoppas jag på en vårtermin med mycket bilder också eftersom jag ska börja läsa Fotografisk bild A i vår. ;)


Kommentarer
Postat av: linnea

Gud vad fin bild + Söt!

2010-01-08 @ 13:07:04
URL: http://linneaerikssonn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback