Raceweek 2009

Raceweek var riktigt lyckat i år :)
Jag och andreas kom dit i tisdags och fixade med banan och sånt sedan på torsdagen började tidsträningarna. På onsdagen klippte jag mig också eller Steffi klippte mig, hon är snart färdigutbildad till frisör. Mitt hår hade blivit väldigt slitet och gått av på en hel del ställen så var tvungen att klippa av det till JÄTTE KORT, nu går det bara ner till hakan. Ja vet inte om jag är så nöjd med att det är så kort men efter att ha vant mig ett tag så har jag insett att det nog vart ganska bra ändå =)


Här sitter en GT-förare och väntar på att få åka ut i regnet i sin Corvette.
Torsdagen var väldigt blöt kan man minst sagt säga kom ungefär 70mm regn och jag stod på ettans postering, det regnade igenom 2 regnjackor 1 skidjacka,1 tjocktröja och byxorna fanns det inte en torr fläck på. Det var kanska kul ändå bortsätt från alla som vart skadade och sedan fick vi avbryta träningen pågrund av att det var förmycket vatten på banan.


Går och visar att det är två minuter kvar med sötvanten :P
Foto: Bengt-Åce/ Racefoto

På fredagen var det kval som gällde på eftermiddagen och då slapp jag platsen på ettan och fick stå där det var tänkt, på lineupen. Det var en kul och varm dag även fast det helt plötsligt började regna utan att det fanns ett moln på himlen, väldigt mysko. Kvällen var kul med pizza i götene mys med älskling och flumm med folk.


På kvällen var det tältet som gällde med god mat och massa roligt folk. :)
Foto: Bengt-Åce/ Racefoto

På lördagen var det race som gällde och mycket spännande att titta på speciellt GT-bilarna. Själv stod jag på lineupen igen och det gick faktiskt grymt bra att linaup de där GT-bilarna som var hur många som helst och även norrmännen gick fin fint, har faktiskt blivit ganska bra på norska =).
På kvällen var vi i tältet där käkade vi god mat, lyssnade på trubadur, dansade och hade det GRYMT kul. Haha ni är klockrena hela bunten juh =).


En monstertruck som var med på gridshowen...
Även på söndagen stod jag på lineupen. Söndagen var det en hel del spännande race speciellt Renaulterna... Kan säga att knappt en bil var hel efter de racet, ibland börjar man fundera på om de kör mer folkrace än banracing... =P. Under lunchen var det gridshow och då körde bland annat en monster  truck runt i gruset och flummade, gud vad de är stora(!). Efter racen och sen lite arbete till åkte vi hit till Uppsala och var framme runt halv ett.

Tack alla för en riktigt KUL vecka!!! =D  Haha och ni är bra duktiga om ni orkat läsa allt xD
Kommer nog mer bilder på bilar sen...

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill se Sara i kort hår(A)

Haha ;D

2009-07-30 @ 21:12:56
URL: http://lillaskrollan.blogg.se/
Postat av: LasseOchNoy

Hej Sara. Skickar en hälsning från Stenö Havsbad och camping utanför Söderhamn. Kram på dig.

2009-07-30 @ 22:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback