Dagens ris går till....Gubbjäveln ! :P

Ja gubbjävel, annat kan man väl inte säga. Asså självklart tycker jag att man ska ha respekt för de gamla och bry sig och, t.ex. låta de sitta på taget och sånt men de ska juh ha någon respekt till oss ungdomar också.
Vi i våran klass var påväg för att kolla på en fotoutställning och jag Lovisa och Malin skålle gå över vid ett rödljus. Vi stannar bakom ett gäng typiska "kontor folk" i 35-40års åldern och väntar på att få gå över. Då stod vi visst i kanten av cykelbanan och när det precis blirgrönt och vi ska börja gå hör vi att det plingar bakom då går alla ihop mot ena hörnet av övergångsstället och trycker ihop oss och de andra vuxna går fortfarande framför oss...
Tror ni inte att en gubbjäveln kör på mig med sin cykel då ?
Rätt i ryggen kör idioten in och skriker åt oss ungdomar, men det vuxna kontorsfolket som dessutom var fler än oss så de gick ännu längre ut de blev varken på körda av cyklisten och han skrek inte ens på dem.
Så sjukt, han stannade inte ens och frågade hur det gick och jag fick faktiskt ont. Att få en gubbe i ryggen är inte så bekvämt direkt... Ångrar fan att jag inte ryckte till lite och lutade mig bakåt för då hade han trillat!
Gud vad hemsk jag låter men så gör man ju bara inte och det var ju med flit för han hade gott om plats och han kunde juh hur lätt som helst undvika de vuxna.
När vi kommer fram pratar jag med en annan tjej i min klass och hon säger att gubbjäveln har kört på henne oxå... Herregud, man gör bara inte så! Varför får inte vi ungdomar den respekten vi faktiskt ofta ger de gamla... !?
Ibland blir jag bara så sur på sånna som verkligen saknart respekt för annat folk. =S

Har ett till ris att utdela idag om ett troll men det kan vi kanske ta någon annan dag, Lovisa you know what I mean xD

Kommentarer
Postat av: Annika

Fy vilken hemsk människa!

2009-05-14 @ 20:52:10
URL: http://wilanand.wordpress.com
Postat av: Anonym

Noy tyckte ni skulle sparka ner honom..........jag håller kanske inte riktigt med men...

2009-05-15 @ 20:00:49
Postat av: tobbe

du skulle ha skrikit åt honom och pekat finger, skulle jag i alla fall gjort!

2009-05-17 @ 19:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback