Redigering

Nu kommer lite om hur jag gjorde bilden på kyrkan som jag publicera i förra inlägget. Egentligen var det juh inte alls en läskig bild utan en bild som var tagen en jättefin dag med klarblå himmel så nu förstör jag lite för de som trodde att jag var värsta mästaren att fota blixtar om nån nu trodde det =P
Orkar inte visa i detalj hur jag gjort men ändå :P

1. Orginalbilden (bara lite beskärd)
2. Gjort bilden svartvit med hjälp av övertoningskartan
    Mörkat ner bilden med hjälp av kurvor
    Målat lite i en lagermask sedan satt den på multiplicera för att få en lite mer ojämn himmel med
    vissa ställen som är mörkare än de andra.
3. Till sist la jag till blixtarna med hjälp av en pensel som jag laddat ner från någon gratisida från
    internet, kommer dock inte ihåg vad den hetter eftersom jag bytt namn på mina penslar i
    photoshop. =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback