Snällaste morbror ! :)

Igår var vi juh och firade Lasses(min morbrors) 40års dag! :) Då tog han fram sin gamla analoga EOS och sa att jag fick låna hans objektiv! =) Blev jätteglad, så nu har jag lite bättre objektiv inför STCC finalen nästa helg! =)
Det är en Sigma 28- 105mm så nu har jag chansen att komma närmare till racen. Sen stämmer juh inte allt med den digitala kameran eftersom objektivet är från en analog men tror att det är så jag får mer zoom sen vet jag inte om ljuset blir påverkat lite oxå. =P.
Tack Lasse ! =)

Kommentarer
Postat av: Neha

Det är bra att gamla funkar till de nya=)

2009-09-20 @ 17:40:30
URL: http://nehaexponerar.blogg.se/
Postat av: Morbror Lasse

Du ska ta brännvidden gånger 1.6 : 105mm*1,6=168mm

En del del säger att det kan bli "vinjettering" i ytterkanterna. (svarta kanter)



Och om kameran mot förmodan skulle hänga sig så är det bara att byta tillbaka till orginalobjektivet.

2009-09-20 @ 18:19:05
URL: http://lasseochnoy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback