Översvämning + balfotografering



Idag har jag två grejer att skriva om en bra och en dålig. Jag börjar med den dåliga, som ni ser över så har jag haft översvämning i studion. Igår på eftermiddagen så packade jag ihop det sista i studion inför flytten och ställde upp det fint i olika hörn beroende på om det skulle till mamma, pappa eller med till Andreas. Sedan när det åskade massor och spöregnade hade jag hunnit hem till mamma och bakade chokladbollar med Smilla.
Senare vid ungefär halv 9tiden så ringde min "granne" till studion och sa att det hade kommit in vatten så att jag nog borde nog åka dit och titta.
Jag tänkte att det nog inte var så farligt och eftersom allt var ihop plockat så tänkte jag att blixtar o.s.v. ligger ju i väskor så det klarar sig nog. Det kan vara bakgrunden som blivit lite skadad längst ut men det gör inte så mycket den är ju 11meter så det är nog ingen fara med det heller, trodde jag ja.
När jag låste upp dörren till studion fick jag en chock jag bara skrek rätt ut, det var hur mycket vatten som helst, överallt! ALLT var verkligen förstört, alla mina bilder, bakgrunden var ju inte ens att tala om, min och Andreas Tv bänk vi skulle haft i lägenheten, inte heller hade mina blixtar klarat sig helt i väskan heller då vattnet hade gått igenom och "tagit sig upp" i väskan och ja, ni ser ju hur softboxarna ser ut. Ja ALLT var verkligen förstört... Nu hoppas vi på ett riktigt bra försäkringsbolag då jag räknat på det och det är saker värda ca.10 000 där inne. Det förstördes även mycket rekvisita bland annat lite kläder och stolar som jag hittat på loppisar som varit suuperfina som ju inte går att ersätta, två bors som jag haft där inne är också helt förstörda.

Nu till det roligare i alla fall, idag ska jag fotografera Lisa inför hennes bal nu på morgonen! :) På bilden över är några av sakerna som jag ska ha med till fotograferingen, ska även med en filt så Lisa och Philip har någonting att sitta på. Det var ju väldigt tur att vi inte planerade en studiofotografering idag för det hade ju varit omöjligt, nu hoppas vi på fina bilder, att regnet håller sig borta idag och att jag har ett väldigt bra försäkringsbolag ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback