Köp av motorsportsbilder!

Nu har jag efter många frågor och önskningar bestämt mig för att börja sälja motorsportsbilder. Jag kommer börja med att sälja bilder från SSK-racen och de stcc/tta racen som jag är på. Sedan kanske det även kommer dyka upp några bilder från något rally och även speedway m.m. om efterfrågan finns . :)
Detta kan kännas lite komplicerat men är gjort för att ni som kunder själva ska få se bilderna först och välja vilka just ni vill ha! Sen kommer de att redigeras. Eftersom bilderna är tagna i ett annat format från början så kan de se lite "gråa" ut innan redigeringen.

Priser:
Bilder i digital form:

Lågupplösta bilder*: 30kr/st  om du beställer 10bilder eller fler 20kr/st
Högupplösta bilder**: 100kr/st om du beställer 10bilder eller fler 50kr/st

Jag levererar oftast bilderna digitalt men om ni önskar fotoutskrifter eller någon form av fotokollage så är det bara att höra av sig för prisinfo.
 
*Lågupplösta bilder är 1024px på längsta sidan när de levereras och passar bra att använda på en websida.
**Högupplösta bilder är stora bildfiler som går att använda både för web men även för större fotoutskrifter.

Så här kommer det att gå till när du beställer motorsportsbilder av mig:
  • Efter racet/rallyt kommer jag att skicka en länk med bilder till de  som frågat efter det. 
    Klicka på länken ni fått så kommer massor av oredigerade lågupplösta bilder finnas med en vattenstämpel på. Dessa bilder får absolut inte användas någon annanstans eftersom de är copyright skyddade av mig. 
    Bilderna som är på länkarna är i dålig upplösning och oredigerade men de levereras självklart i bra upplösning och redigerade.
  • Här är ett exempel på hur en sån bild kan se ut: 
  • Här är ett exempel på hur en sån länk kan se ut. Just dessa bilder är en mix av redan redigerade bilder från raceweek 2010: Raceweek 2010
  • Kryssa i de bilder du vill beställa (du kan klicka på bilderna för att se dem större). Sen klickar du på det lilla kuvertet i hörnet för att beställa bilderna. Du skriver i rutan om du vill ha bilerna högupplösta eller lågupplösta, vilka som ska vara vad och hur många det är av varje så att allt blir rätt.Var noggrann med att skriva namn, adress, telefonnummer och mail.
  • En liten förstoring på vad jag skrev för meddelande:
  • Efter bilderna är beställda får du sedan en faktura via mail eller hem i brevlådan om så önskas.
  • När fakturan är betald så skickar jag bilderna till dig via en länk på internet eller via ett mail. Det går även att få bilderna på skiva om så önskas men då tar det lite längre tid. Bilderna kommer du att få både med och utan logga. De med logga ser jag helst att du använder om du lägger upp bilder på t.ex. facebook eller någon annan internet sajt, på er hemsida så räcker det att det står vem som är fotograf under bilden.
Viktigt:
Trots att ni har köpt den bilden av mig och får göra förstoringar fritt i privat bruk så äger alltid fotografen rättigheterna till bilden ni kommer få använda bilderna i t.ex. en tidning eller liknande sammanhang fast jag vill jättegärna veta om det då det är kul att se bilderna tryckta och det och ett krav är att mitt namn eller loggan alltid finns med även på facebook och hemsidor(Antingen kan det stå "Fotograf: Sara Brehmer" eller "Fotograf: Sbphoto"). Även en länk får finnas med till min hemsida men det är absolut inget måste. :)
Trackback