Fjällenresan

Här kommer lite vad som har hänt i fjällen, har skrivit lite under veckan. Tack pappa och mamma som har betalat för resan, ni är bäst :) Och tack Andreas som har stått ut en hel vecka med mig i backen, det kan inte ha varit lätt =P ♥.


Dag 1 Lördag

Idag började resan uppåt från Andreas(Uppsala) 05.30 Snacka om att jag var trött. Jag somnade självklart i bilden och sov en bra bit sen stannade vi någon stans och åt frukost. Där samlades hela gänget för vi är 13st och pratade och åt i nån timma. Resten av bilresan gick väl bra och efter några fler stopp var vi framme runt 15.00


Dag 2 Söndag

Idag har vi varit i backen. Och jag har åkt ankarlift för första gången. Har varit lite nervös för det eftersom jag bara åkt sittlift innan och det är många som sagt att det kan vara svårt att åka annat med snowboard men det gick ju jättebra, lite obekvämt bara. Vädret har inte varit på topp idag det snöar och blåser massor var nästan så man åkte lite uppåt i backen där det är lite plant så har inte blivit något fotande. Hoppas att det blir bättre väder. Men med tanke på att jag bara åkt de tre dagarna vi var i sälen förra året så har det gått riktigt bra med åkandet iaf =)


Dag 3 Måndag

Solen har lyst hela dagen idag och vi har haft klarblå himmel. Snowboards åkandet har gått riktigt bra jag kommer ner för backen jätteenkelt utan att trilla men åker på fel sätt. Istället för att "åka på tårna" så åker jag bara på hälen och när jag ska åka åt andra hållet så byter jag fot att ha fram. =P


Dag 4 Tisdag

Idag har jag börjat åka på rätt sätt, det är inte det lättaste att vänja sig av vid det andra sättet att åka på men det går helt okej. =).
Det är sååå mysigt här uppe. Varje dag efter vi varit i backen går vi upp till fjällhalsens restaurang där vi äter något lätt eller bara dricker min favorit, varm O'boy med vispgrädde, mumms. Efter det går vi till stugan och sedan går vi till någon av de andra lite större stugorna och pratar med alla andra.
Från stugan har vi utsikt över ett stort berg som heter drommen och massa andra småfjäll, det är jätte så vackert.
Det går två lösa islandshästar här uppe också och en hund så har blivit mycket gos och bilder med dom också. Kommer inte vilja åka här ifrån.


Dag 6 Torsdag

Inte orkat skriva något varje dag men idag har det verkligen gått JÄTTEBRA tills jag trillade och vred till mitt ben. Trillat hat jag gjort innan i veckan också men inte så, gjorde jätteont i benet och i knät så gick hem lite tidigare från backen.


Dag 8 Lördag

Nu sitter jag i bilen på väg hem till Andreas. Lite ledsamt att lämna allt skulle lätt kunnat stanna en vecka till.
Igår var vi först i backen och allt som vanligt, fortfarande ganska ont i mitt ben men det är mycket bättre. På kvällen drog vi upp till restaurangen där det var filébuffé, mumma. Janne som äger den restaurangen spelade flöjt också och det var bara SÅÅ vackert, satt med tårar i ögonen hela tiden.
Tyckte verkligen om det stället, man kan ju hoppas på att jag får följa med nästa år också...

Tack alla för en jätterolig resa =).


Kommentarer
Postat av: MissMian

Skönt att du haft det bra gumman! :)

2009-03-15 @ 22:13:47
URL: http://missmian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback