Digitalfotografi av Scott Kelby



Nu har jag läst böckerna Digitalfotografi del 1, 2 och lite i del 3 av Scott Kelby och vill bara säga att de är så bra och jag REKOMENDERAR dom till både vana och ovana fotografer!
Det jag gillar mest med böckerna är faktiskt inledningarna till kapitlena, han skriver på ett så roligt och ironiskt sätt precis så som jag tycket om. Den där ”skämt stilen” har han sedan med genom hela böckerna men extra mycket i inledningarna.
Även fast man redan kan göra vissa saker som han skriver om så kan man ibland få lite aha upplevelser att man kan göra saker på ett annat sätt o.s.v. Och sen har han med mycket roliga tips om hur man gör olika saker, och en hel del ekonomiska tips. Jag rekommenderar att starta med första delen och sedan läsa dem i rätt ordning speciellt om man är nybörjare.
Ni kan läsa mer om dehär böckerna och hans andra böcker på http://www.scottkelby.com/

Lite utdrag ur den tredje boken i inledningen till kapitlet 3 som handlar om objektiv.

...”Vilket objektiv ska jag köpa härnäst?” Naturligtvis måste jag ställa en fråga själv innan jag kan besvara frågan och det är, ”hur stabilt är ditt äktenskap?”...

...En vacker dag håller du i betalningen på inteckningslånet i ena handen och en fotokatalog i den andra och du ställs inför ett moraliskt dilemma som på allvar testar förpliktelserna till din äkta hälft, familj och vänner. ”Hur skulle vi klara oss på gatan?”, ”Skulle våra vänner komma med mat till oss?” och ”Jag undrar om de skickar med ett gratis polarisernade filter?” Det är inte denna typen av frågor du ska ställa till dig själv i detta skede av livet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback