Tågkaos! Över 4a timmar sen =/


Fotot hittade jag på unt.se och är taget av Hans E Eriksson

Min dag idag har minst sagt varit tokig, kall och jobbig...
06.45 kom jag till stationen i Uppsala
07.23 Skulle tåget avgått från uppsala station och gått direkt till norrköping
07.50 var den tiden vi fick reda på var den nya tiden till tåget
07.55 När vi satt på tåget fick vi ett medelande om att de inte skulle gå något tåg utan vi skulle åka buss till stockholm sen ta oss vidare därifrån. Kön till ersättningsbussarna var hur lång so helst och då e de ingen överdrift! De gick runt ett helt kvater bort från där extrabussarna kom och hämtade folk.
09.05 Så hoppade vi på en buss som skulle till Stockholm. Under resan så säger han som kör bussen att der är bättre att vi hoppar av i knivsta och väntar på tåg så han vägra köra till stockholm.
09.40 ungefär så var vi framme i knivsta hela busslastet. Därifrån skulle det gå ett tåg vid 10 i som vi väntade på sen helt plötsligt bara försvann de tåget från listan. Då var det nästa tåg som skulle gå mot stockholm märsta som gick 10.19 vi satsade på men det vart fördröjt till halv stod det sen stod det inställt. Vid 10 tiden hade tågtrafiken öppnats igen och vi såg tåg för tåg bara åka förbi. Då tog ett stort gäng sats bort mot de bussar som stod där och tvingade chaufförerna att köra oss till stockholm.
(10.04 skulle jag varit i norrköping)
10.35 Åkte vi sedan med buss från knivsta mot stockholm vilket verkligen var en lättnad eftersom i knivsta hade de inte någon station innomhus där utan vi hade stått i ungefär en timma ute i kylan.
Sen efter att vi kommit till sthlm så gick det ganska fort och vid
12.21 var jag på ett x2000 tåg mot malmö och där fick jag sitta tills mjölby där mor kom och hämtade mig så jag slapp byta buss igen. Det tåget blev dock oxå en halvtimma sent.
14.06 åkte vi förbi norrköping så då var jag 4a timmar sen.
14.50 ungefär var jag äntligen framme i mjölby sen var det bli resten av vägen hem.

Vilken dag säger jag bara! För er som inte orkar läsa så kan jag sammanfatta de lite jag vart över 4a timmar sen och fick stå över en timma i kö utomhus till buss i Uppsala och sedan en extra timma utomhus i knivsta. Helt slut och mina armar bara värker efter att ha släpat på resväskan upp och ner fram och tillbaka hela dagen. Aja nu känner jag iaf mina tår igen(!) efter knivsta tog det ett tag innan man kände dem.
Måste säga tack till min skåning som jag hade sällskap med Uppsala-Stockholm denna resan var skönt att ha någon som satt i samma situation och klaga med. Dock hann jag inte ens säga hejdå eftersom det blev lite bråttom i Sthlm men tack för sällskapet i alla fall om någon läser och känner sig träffad så får han ju gärna höra av sig, skulle vara spännande att höra hur resten av resan gick.

Här är 2 artiklar om kaoset:
http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=77-AV_ID=1000624,00.html
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6389741.ab

Kommentarer
Postat av: Malin

Inte dåligt försenat du, förstår att du blev kall om tårna XD

2010-01-07 @ 21:58:17
URL: http://lillaskrollan.blogg.se/
Postat av: Morbror Lasse

Stackars dig, fy sjutton vad jobbigt.

Därför ska man alltid vara beredd på det oförutsedda !!

2010-01-07 @ 23:50:02
URL: http://lasseochnoy.blogspot.com/
Postat av: Annika

Fy vad jobbigt, hoppas ni får biljetterna ersatta eller nåt för det där. vilken taskig busschaffis som bara lämnade er i knivsta då!

2010-01-08 @ 16:23:56
URL: http://wilanand.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback