Spindelfobin...


(lite högt iso kanske men det var ganska mörkt ute)

Usch spindlar är verkligen en av de värsta sakerna jag vet... Det är okej när de e pyttesmå sålänge de inte överraskar mig eller är jättemånga så kan jag till och med hålla i dom. Men när de är stora så är jag livrädd. Ändå ska jag envisas med att fota dom. Det är ändå något som jag fastnar för, vill typ fånga hur läskiga de är på bild för att visa för alla andra eller något.
Efter att ha fotat dessa spindlar(det var flera 1000 spindlar längs den vägen inte bara den på bilden) så darrade jag i hela kroppen sen trilla ett snöre till tröjan ner från luvan på något sätt när jag la ner kameran i väskan. Jag hoppade till och gav ifrån mig ett litet skrik, tur att ingen såg.
Gud vad man kan vara larvig ibland, vet ju att de inte inte är ett dugg farliga. Skulle verkligen vilja komma över fobin men det är så svårt. Som sagt de väldigt små går bra och sen tror jag nog att fågelspindlar sånna med "päls" som är lite större kanske skulle kunna funka också fast ne det skulle de nog inte men bättre än de där äckliga som den som är på bilden.

Kommentarer
Postat av: Anneli - A'la Foto

Jag har också eller haft spindelfobi. Nu är jag bara rädd för dem! Och en sån på bilden här skulle jag ALDRIG NÅGONSIN kunna fotografera! De små känner jag mig jätteduktig nuförtiden för jag kan fotografera och det är tack vare fotograferingen som jag kommit över min riktigt svåra fobi! Men dessa stora klarar jag inte av...inte ens på bild! Att lägga handen på en bild av dem klarar jag inte...



Och jag har en önskan precis som du att komma över denna skräck! Inte för att jag tycker det är löjligt och för att jag vet att de är ofarliga för det har inte med saken att göra! Utan för att denna rädsla gör att det är mycket jag inte vågar göra i mitt liv som är mina stora drömmar!

Min allra största dröm är att flytta ut på landet men så länge jag är ensam med mina katter vågar jag inte det pga av dessa äckel! Och det gör mig ledsen! :O((



Så rädsla för dessa har jag full förståelse för men det låter ju som du har kommit långt om du till och med kan hålla i en liten. Eller kan fotografera denna! Det är bara att öva!

Det jag tycker är fruktansvärt jobbigt är när de kommer överraskande och då spelar det ingen roll vilken storlek de har...och jag tror att du känner samma sak!



NÄ...utrota dem och jag skulle må bättre! :O)



Men din bild...jag blev faktiskt inte så rädd för den när jag gick in i din blogg! Trots att du fångat just det där skräckfyllda, både med brus och svärtan. Det är en riktigt bra bild och en bra terapibild också!



Jag önskar dig lycka till i din fortsatta bekämpning på rädslan för dessa...lägg märke till att jag inte ens skriver ordet... ;O/



2010-09-16 @ 12:28:32
URL: http://alafoto.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback